Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Accepteer je dez cookies?

 
Academische basisschool
Utrecht - Amersfoort

Bijdragen van de Ariënsschool

Collectief onderzoek op de Ariënsschool wordt steeds leuker!

Op de Ariënsschool wordt er al een aantal jaren onderzoek gedaan door...

Lees meer...

Stress, stress en nog meer stress? Nee joh! Enjoy!

Wij, Sharon en Evianne, zitten bijna op de helft van het schooljaar. Het is nu de eerste week na de kerstvakantie en er staan veel dingen op de

Lees meer...

De start op de Ariënsschool

Wij zijn Sharon den Hartog en Evianne Streng. Wij studeren aan

Lees meer...

Leer- en onderzoekscyclus - stap 3

De Ariënsschool: een uitdagende leeromgeving. Interview met 4 studenten: Susanne Noorlander, Larissa van der

Lees meer...

Leer- en onderzoekscyclus - stap 2

We moeten ons altijd vragen blijven stellen. Om de studenten goed te informeren over hoe er op de verschillende academische scholen gewerkt wordt en om hen Lees meer...

Wij kunnen niet meer terug : Interview met Els Rats

Op 5 juni jl. had ik een zeer geanimeerd gesprek met Els Rats. Zij werkt al weer ruim 20 jaar in het onderwijs en heeft daarbinnen veel

Lees meer...

Het taartmodel voor een Kansrijke Taalomgeving

Sandra en Sjoerd, twee derde jaars Acbas-studenten op de Ariënsschool, hebben vorige maand hun onderzoeksresultaten gepresenteerd aan

Lees meer...

Op zoek naar de schat

Woorden zijn de sleutel. Leg een aanwijzing neer. In de schatkist zit Met woorden in de weer. Woorden zijn kennis, kennis is

Lees meer...

Welmoed en Tim vertellen over het eerste deel van het vierde leerjaar

Het vierde jaar van de opleiding is ruwweg opgedeeld in 3 onderdelen: de lio-stage op de maandag en dinsdag, waardoor de student

Lees meer...

De Ariënsschool is heel blij met de acbas-studenten!

Interview met Alice de Jong In gesprek met Alice de Jong, schoolleider

Lees meer...

Wat nou……. afstemming?

Als onderdeel van de dieptepilot zijn er interviews afgenomen. De verschillende partijen zijn door elkaar geïnterviewd. Dat betekent

Lees meer...

Stress, frequent maar is het ook nuttig?

Nieuw schooljaar, nieuw onderzoek en dus een nieuwe onderzoeksvraag. ‘Met woorden in de weer’ is ingevoerd. Dat is goed te zien als je

Lees meer...

In de vergadering

De agenda ligt voor me en al die punten hebben niets te maken met wat ik op school doe. Er wordt gevraagd naar het verslag van de vorige

Lees meer...

Studenten hebben een rol bij schoolontwikkeling

“Voorheen hadden studenten op onze school vooral betrokkenheid in de groep en het volgen van de teamontwikkeling. In de toekomst zullen>

Lees meer...

Rol van coach

“In eerste instantie is mijn rol als coach dat ik de studenten begeleidt, daarnaast begeleidt ik ook de mentoren. Daarnaast vervul ik op

Lees meer...

Speerpunt Kansrijke taalomgeving

“Speerpunt voor onze school is de kansrijke taalomgeving; kinderen kansen bieden die ze buiten de school niet krijgen. Concreet zijn we nu

Lees meer...

Eerste oriëntatie op het onderzoek

Eerste oriëntatie op het onderzoek “Het onderzoek wordt samen met onze docenten van de Pabo opgezet. Ik zal het onderzoek samen met

Lees meer...

Aansluiting op mijn manier van leren

“Ik heb voor de academische basisschool gekozen omdat er ruimte is om aan de slag te gaan met vragen die bij mij leven. De academische

Lees meer...

 

© 2008 Academische basisschool Amersfoort Utrecht